Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

fredag, december 01, 2006

jag har nog kollat för mycket på Love Actually

När det börjar lacka mot jul så har jag alltid den här fantasin. Nej alltså, det är inget snuskigt på g, snarare romantiskt eller mysigt eller bara rätt ut galet. Men i alla fall. Jag tänker mig att jag är 30+ och bor i en ganska välbärgad förort till London med min man. Vi har flashiga karriärer, inte så att vi är överdrivet rika men vi klarar oss och mer därtill. Vår lägenhet är stor och fin, med oljade golv och mjuka kuddar på designersoffan. Jag tror inte att vi har barn, men vi har helt säkert en stor hund, typ en labrador. Och nu när julen börjar närma sig så går jag till Habitat och Room och köper ylleplädar, ljuslyktor och potpourris med kaneldoft. Vi har julfester med våra vänner och allt är bara sådär luddigt och varmt och förbannat tryggt.

Just precis så, jag har tänkt det förr och nu tänker jag det igen. Annars har jag inga ambitioner att bo i London eller längtar så särskilt efter att fylla 30. Det är bara vid den här tiden på året som hela den här elaborerade fantasin smyger sig på. Men ikväll kommer jag vara en 21 årig singel i Stockholm som står och huttrar i kön till Debaser, och tja det är väl rätt okej, i alla fall.

/j

3 Comments:

  • At 5:01 em, Blogger Konsultpappan (K-dude) said…

    Bayswater är ett bra område.
    Kensington med, men lite tajtare priser ;)

    Förorterna suger. Precis som kalla jöer i Stockholm ikväll.

    Fast det är nog mest jag som tjurar eftersom Nordic Light hade stängt sin hotellbar pga ombyggnad i eftermiddags, så jag fick inte min eftermiddagsöl.

     
  • At 10:40 fm, Anonymous Anonym said…

    jag vill ha en fet julfest med glögg och pepparkakor och finklänning och sedan rövfylla i vintersnön.

     
  • At 3:11 em, Blogger padam padam said…

    k-dude: Kensington it is then! Jag kommer ju ha flashigt superjobb så priser är inget problem.

    ewo: JAG MED!!! fast det blir nog snarare rövfylla i regnet, tyvärr.

    /j

     

Skicka en kommentar

<< Home