Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

torsdag, januari 18, 2007

Böcker ffs


Bonusbild som kompensation för ett tidigare hemligt inlägg

Jag har hamnat i ett läsrus och jag gillar det. Ändå har jag planerat helgen till punkt och pricka och ja, den innehåller inga böcker men mycket av Sebastians hemmagjorda vin. Snart ska jag stänga Jespers dörr och ligga på hennes säng och läsa böcker i några timmar, somna och sen är det helg. TJohej! Ännu en vecka har förflutit utan att jag har gjort ett jota. Eller jo. Jag skrev faktiskt en A4 igår. Wohej!

Min inte så käre far ringde iförrgår btw.

P: Varför söker du inte in på journalisthögskolan? Då får du en ordentlig utbildning.
A: Ja men det är ju inte direkt sånt jag vill skriva.
P: Ja men Liza Marklund är ju journalist OCH författare.
A: HON SKRIVER DECKARE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
P: Jaha, vad skriver du då?
A: Inte deckare i alla fall.
P: Nähä.

Jag undrar om han vet att det finns något annat än deckare? Jag avskyr deckare. Klart det finns bra deckare, men konceptet lockar mig lika mycket som harlequinromaner.

/a