Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

fredag, januari 26, 2007

SNowBrigadDE

Vaknade imorse av att någon försöker bygga något slags monument i vår föga imponerande trappuppgång. Eller, monument och monument, i alla fall borrades det, hamrades, sprang omkring, hoppades, tjoades och så vidare redan vid den gruvligt vidrigt tidiga timmen halv tolv. Herregud! Hemska arbetstider människor har! Sen att vår dusch är iskall gjorde knappast saken bättre, jag försöker snabbt kompensera min förbannade kropp med varmt té och Animal Collective. Det kan funka.

Ibland blir jag bara så jävla trött på berusade människor och att man förväntas ha någon slags naturlig förståelse för att de inte har "alla sina raka rör vid dörren" (idag ska jag hitta på nya uttryck och erkänn att du fattade!). Det är klart att jag fattar om det händer en gång eller två eller tio för den delen med men sen får jag ett stick av "vakna då". Det här med klubbar och fyllor är ju bara klubbar och fyllor. Du kan få det när du vill och är den där jävla klubben så jävla häftig att gå på egentligen? Sen kan ju nån komma och dra seize-the-day-köret för mig eller typ att jag har blivit gammal och avundsjuk på alla dansanta männsikor, okej, gör det då. Fredagskvällsköret: Ska du inte gå ut ikväll?! Jag fattar inte hur det kan vara så jävla viktigt. Endel offrar ju allt för det, tycks det. Pengar, hälsa och ibland mig. Äh.

/a

"I went out into the night,I went out to find some light.
Kids are dyin' out in the snow,look at them go, look at them go!"

1 Comments:

  • At 1:19 em, Anonymous Anonym said…

    Ha! Du kommer ju synas ute i nattvimlet ikväll i varje fall. Det vet både jag och jag och jag.

     

Skicka en kommentar

<< Home