Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

söndag, mars 19, 2006

alkohål i ögat

Efter ännu en helgs intensivt festande och vinintagande känner jag mig inte... helt fräsch. Jag känner mig mer som en skabbig röv marinerad i billigt tyskt lantvin. I somras, när jag och exet gjorde slut för första gången, så festade jag också sjukt mycket vilket resulterade i att jag fick hål på hornhinnorna i ögonen. Eller tja, det var väl inte festandet i sig som ledde till det, utan att festandet ledde till mongofylla vilket i sin tur ledde till att jag vinglade hem till folk och sov över utan att ta ur linserna. Linserna förvandlades från synhjälpmedel till en frodig bakteriehärd och jag fick hål i ögonen. Och nu känner jag att det är på g igen. Man blir sjukt ljuskänslig och rödögd och så gör det ont som satan. Alltså tänker jag helhjärtat joina Andy i den vita veckan samt glida runt i glasögon och hoppas på att ögonen helar sig själva.

Helgen gick i mangos tecken, för det var där vi hamnade både i fredags och lördags. Goesta var där och det var kul, vi gick ut och rökte och smorde våra egon ("jag gillar verkligen din blogg" "åh jag gillar din, du skriver så bra" "du med, du skriver jättebra" "fast du skriver också bra"... typ så hehe). Och igår så kom det fram en snubbe och sa att han läst den här bloggen! Jag var full och dum och fattade ingenting, vem var han? Om du läser detta så vill jag bara säga hej, och tack, och vem är du? Spännande att folk som man inte känner faktiskt läser här utan att vara tvingade av mig! Eh jag kanske borde börja censurera mig lite och inte skriva röv fullt så ofta... vill ju inte att folk ska få fel intryck... jag är egentligen hemskt liten och söt och oskyldig och super inte alls som ett galet djur, orerar om rövar och släpar hem män efter krogen.

HAHAHAHA!

Igår, på famösa mango, tjatade en brud i toakön om att jag verkligen, VERKLIGEN såg ut som Carrie i sex and the city. Uhu? Det var nog menat som en komplimang, men FFS CARRIE?! Jag vill se ut som en lite mer synthig, fetishistisk version av Audrey Hepburn, inte nåt getkött från sex and the city. Igår hade jag korsetten så hårt snörd att jag idag har blåmärken på höfterna, jag är ju dum i huvudet. Men med jävligt snygg figur. (Med korsetten på alltså, tycker jag iaf, vet inte om andra tycker det dock, de tycker nog bara jag är lite underlig som hoppar runt på indieklubbar i hårt snörd korsett.)

Det händer rätt ofta när jag är ute att jag träffar bekanta, men att jag verkligen inte kan placera dem. Det börjar bli pinsamt. Dom säger hej och hälsar och jag bara står där och försöker spela med medan jag mentalt bläddrar igenom alla jag känner. Jag menar inte att vara oartig, min vän Tamre har en teori om att jag håller på att förbvandlas till min mor som är känd för att vara extremt virrig. Usch det hoppas jag verkligen inte, men desvärre är det nog sant.
/jess

4 Comments:

  • At 6:42 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    Du borde slagit hon i toakön. Carrie ser ju ut som skit.

    /Goesta

     
  • At 8:54 em, Anonymous Anonym said…

    Kan tyvärr meddela att jag var den drängfulla idioten med bristande verbal förmåga. Våld mot toakötjejen. Du ser absolut inte ut som Carrie ...

     
  • At 11:05 em, Anonymous Anonym said…

    Meh, har du känsliga ögon LRRR? Jag har haft mina linser inne i snart fem månader I STRÄCK (och jag menar dygnet runt) nu och har inga besvär alls! hahaha! Jag är iofs blind i naturligt skick så lite hornhinnebrist har väl aldrig skadat...

     
  • At 9:19 fm, Blogger padam padam said…

    linderh0: gha! Jag blir fett avundsjuk faktiskt. Vad har jag gjort för att förtjäna dess ögon? Så fort jag ens försöker peta in en lins så typ spontan amputerar de sig själva, ögonen alltså

    jens: oh no du hade verkligen inte bristande någonting. Och om det var någon som var drängfull så var det jag...

    /jess

     

Skicka en kommentar

<< Home