Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

söndag, mars 19, 2006

Jag har ingen karaktär

Återigen i Kistan. Greven bjuder på kaffe och jag berättar om helgens aktiviteter vilket inte skiljer sig nämnvärt från övriga inlägg. Men ändå.

Jag har tagit ett heligt beslut som har bevittnats av Grizzlan (igår när vi vinglade uppför Den Långa Trappan) och Greven. Jag ska ha en vit, eller i alla fall grådaskig vecka. Detta innebär att jag inte ska dricka en droppe alkohol förrän lördag, tidigast. Direkt efter att jag hade avlagt detta Otroliga löfte berättade jag för Fredag hur härligt det skulle vara att dricka vin på en gräsmatta någonstans. Jag har ingen karaktär.

Men varför detta beslut? Helgen var inte miserabel. Jag har inte spytt spagetti genom näsan (som min systers hund Miro brukar göra ibland för att få uppmärksamhet), jag har inte vaknat bredvid varken min föredetta körskolelärare eller grannen, jag har inte ens gjort något värre än att leka auktionsutropare vid godisautomaten vid Hötorgets tunnelbanestation. Men, jag har lyssnat för mycket på The Cure och börjat tro saker som inte existerar. Jag är helt enkelt knäsvag och töntig, men gör mitt bästa för att förtränga det. Detta i kombination med en tjej framför mig i toalettkön som jag får starka impulser att kniva ihjäl, trots att vi aldrig har pratat med varandra. Jag känner mig som Petrarca, skillnaden är bara att det inte är Laura som dör i pesten i detta nu, utan det är jag som förtvinar i vinångor. Det jag luddigt försöker säga (och förtränga) är att jag kanske är lite smått nere. Trots att jag inte bor i källaren.

Detta botas härmed med hjälp av:

1. Freddes skämt om Carola samt hans kaffebjudningar och vi-röker-genom-fönstret-förslag

2. LITTERATUREN, utan prettovarning

3. Grizzlans uppskattning när jag dansar till Come on Eileen i hennes rum

4. En jävla massa cigaretter.

Dagens chock: Westbang har slutat röka. Nu känner jag mig som den enda rökaren i världen. Hon och jag skulle liksom blossa i våra gravar tillsammans. Jag är i upplösningstillstånd.

Idag fyller förövrigt Jollan år, och det innebär att det är exakt 6 månader tills jag fyller 20 pling. Jag är inte exalterad. Det här är inte TV3.

Jag måste verkligen ta tag i mig själv nu, jag känner det. Det här går bara utför.

Ruby