Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

tisdag, mars 21, 2006

mormor & plantan

Imorse vaknade jag 6.07 av att Ljushuvudet började banka i köket. (Lite tidigt för sådana aktiviteter men hon är ju sån)

Hursomhelst. Eftersom Grizzlan tydligt påstått hur tråkigt det är med bloggar där folk skriver "och sen åt jag frukost, två mackor med blablabla" så tänker jag göra detta tills hon vrider sig i Biologens säng, vilket hon antagligen gör just nu om hon inte är helt däckad.

Ikväll ska jag och T se Bell orchestre, det ska bli så jävla kul. Det var svinlänge sedan jag såg ett band. Joförsig såg jag 1999 i fredags men de räknas knappast eftersom jag tyckte att de var rätt dåliga. Men Bell ikväll! (rim) WOHO! Jag har inte pratat med T sen i torsdags så jag vet inte om han lever, men han har ju för vana att göra det så jag får väl se.

Jag fick ett konstigt ryck för några dagar sedan att jag skulle skaffa mig nya intressen(!) Detta resulterade i att jag ska förvandla vår lägenhet till ett växthus. Jag ska köpa frön och plantera dem och se dem växa. Jag känner pressen eftersom min morfar var trädgårdsmästare. Min syrra är galet förtjust i plantor och kalebasser och sånt, något som jag aldrig varit men nu är det dags! Jag ska andas på fröna och visa min kärlek! Koldioxidtransformering 4-EVAH!

Det hela kanske började i söndags, när jag sa till Fredag att jag ville bli gravid eller nåt, bara för att jag är så rastlös. Han påpekade då att ungar är dyra och skriker hela natten och det har han ju rätt i. Därför ska jag istället förvandla lägenheten till ett växthus. (Ungar dricker väl förövrigt inte vin?)

Jag till Grizzlan: Jag ska plantera!
Grizzlan: ÅH, brajj!!

STAY AWAY säger jag!!!!!!!

Krav:

1. Tagetes (Brill blir glad av blommor och tagetes är så jävla ihärdiga att inte ens jag kan döda dom)

2. Potatis (Jag ska fylla skurhinken med jord och odla en potatis, det är allt som ryms. Ni kanske tänker, "EN potatis?" men då svarar jag: Tänk vad glada vi kommer att bli när vi kan äta vår egen potatis!!!)

3. Mer ätbara saker. (Då kan vi ha skördefest= vin)

Först tänkte jag fylla Grizzlans byrålådor med jord och ordna värsta potatislandet men sen kom jag på att då måste ju lådorna stå utdragna för att få ljus, vilket leder till att Grizzlan kommer att tro att jag har begravt någon där, hon kommer svimma, jag kommer behöva släpa henne till akuten osv osv osv. Inte värt det. Däremot kanske jag kan odla majja i Brills garderob? Jag vet en kille som gjorde det, hans mamma blev överraskad och uppskattade inte alls sin sons trädgårdsintresse. Jag tycker att hon borde ha blivit glad, fatta gröna fingrar killen måste ha haft för att få plantjävel att leva i en GARDEROB?! Beckmörker liksom. I somras när jag jobbade stötte jag på en och annan hampaplanta, det är några freaks som springer runt och planeterar i folks buskar. Jävligt kul! Min mormor, som typ var helt galen i växter och bär och allt sånt, hittade en gång en hampaplanta i sin trädgård. Hon visste dock inte att det var just en sån planta, och eftersom den var så ståtlig och grön så vårdade hon den noga. Tills då den dagen kom då hennes barnbarn sa "Mormor, röker du braj?!" Då brände hon växten och fick säkert hjärtslag på kuppen. Efter det hängav hon sig aldrig mer åt okända plantor.

Dock känner jag inte att det här med växter riktigt är min grej. Jag ringde min kära mor för att fråga henne om vilken stackars växt som möjligen kan överleva mina attacker. Hon svarade: "Krasse! Det kan du odla på ett papper." Denna tvivelaktiga tillit till mitt nyvunna trädgårdsintresse gjorde mig upprörd. Jag hotade dock inte med att börja med hampa i garderoben, men jag hotade med att vända mig till min syster för att få råd istället för att fråga henne. Hon veknade och sa att jag allt kunde odla tagetes också. "Det klarar vemsomhelst".

Sen sa hon: "Plantera? Du håller på att bli vuxen!" ÖVER MIN DÖDA GRAV! Eller nåt. Jag är fan inte vuxen. Jag vet ingenting om pensionssparande, navkapslar, barnafödande, virkning, sängbäddning, ETT glas vin till maten, redning, försäkringar och så vidare.

Dock känner jag att jag kanske borde skaffa ett häftigare intresse än plantering, jag vet inte om det passar min svartluggiga image att odla tagetes i fönstret. Jag vet till och med skillnaden mellan såjord och vanlig blomjord. I'M GOING DOWN! Kanske borde jag skaffa ett band. Det är häftigare. Kanske borde jag byta stil till typ öh, gothare eller nåt. Bara för att ha någonting att göra.


Veckans begrepp: Postpop. (Brillan har förklarat att det är popmusik man köper på postorder)


/ando

4 Comments:

  • At 8:55 fm, Blogger padam padam said…

    postpop kan också vara då man jobbar på posten. jag har hört att det är mycket tråkigt att göra det. därför festar man till det med lite snacks!
    /brill orchestra

     
  • At 9:31 fm, Blogger padam padam said…

    postpoop tycker jag är roligare det är SKITkul hahahahahahHAHAH /a.

     
  • At 3:42 em, Blogger padam padam said…

    meeeeen kan vi inte plantera lite brajj också? då skulle tom. jag vara med på odlandet. Jag skulle vakta plantjäveln som en mor över sitt barn. I need brajj. Är det olagligt att skriva så?
    /j

     
  • At 3:42 em, Blogger padam padam said…

    meeeeen kan vi inte plantera lite brajj också? då skulle tom. jag vara med på odlandet. Jag skulle vakta plantjäveln som en mor över sitt barn. I need brajj. Är det olagligt att skriva så?
    /j

     

Skicka en kommentar

<< Home