Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

fredag, april 28, 2006

Baba is the shit

Jag avskyr stället. Jag älskar det. Jag åker alltid för dyr taxi hem. Jag dricker mig alltid otroligt full. Jag smygsuper på toaletten. Jag dansar vildast någonsin. Jag träffar alltid bekantskaper jag aldrig trodde att jag skulle träffa igen. Jag lär känna underliga människor. Jag går ut och röker trots att det är tjugo minusgrader. Jag älskar det. Och jag hatar det.

I alla fall. Jag tyckte som vanligt att det var en otroligt nyskapande och intressant idé att dricka mig och Grizzlan redlösa i onsdags, vilket jag också gjorde. Jag hetsade henne till att dricka upp halva mitt ciderlager och till och med n tyst (?) trefemma som med all säkerhet inte var speciellt delikat. Sen rökte vi vattenpipa i köket och pratade politik. Det är alltid ett säkert kort. Sen gjorde vi en otroligt hemlig grej som inte Brillan gillar men som jag skriver ändå eftersom jag inte har några hemligeheter för Brillan eftersom she is the shit och eftersom jag älskar henne lika mycket som kamelen älskar tanken på att döda sin kamelförare när han tvingar kamelen att bära astunga grejer alldeles för långt i alldeles för varmt klimat. Nej, nu ångrade jag mig. Haha. Men nej, alla pervon där ute. Vi låg inte med varandra.

Sen ramlade vi iväg till tvärbanan och när det var två minuter kvar tills den skulle gå och kontrollanten ville se mitt kort insåg jag att jag hade glömt det och nu, hör och häpna, så sprang jag i min fulla skalle tillbaka till lägenheten. Jag har inte rört mig så mycket sen jag tränade kampsport i åttan och jag trodde att jag skulle dö. Jag hörde Grizzlans avlägsna rop när jag rusade iväg "Du klarar det inte, kom tillbaaaaakaaa!!" Jag sprang. Jag hade militär diciplin. Jag var som fantomen. Och jag hann.

Sen hade jag asjobbig hosta, eftersom det kändes som om jag hade en motorsåg i luftrören, resten av kvällen men den söp jag bort rätt fort. Inga skrupler här inte.

Jättebra musik, Grizzlan sa att det kändes som på våra förfester när jag leker dj och det stämde rätt bra. En jävla chock på dansgolvet var dock att jag insåg att en låt som jag faktiskt gillar är skriven av MORRISSEY som jag HATAR eftersom han är så jävla dålig. Tydligen hatar jag inte Morrissey längre, jag vet inte vad det säger om min karaktär?

Kavajen is back in town. Jag är skakig.

Träffade förövrigt också den där svåringen som jag skrev om tidigare. Han som liknade Julian Casablancas. Han hade i alla fall klippt sig och jag tyckte att han var assöt. Tyvärr var han alltför medveten om det och försökte hångla upp mig tre miljoner gånger och sånt tolererar jag inte så jag sprang därifrån. Tyvärr sprang han efter. Alldeles för länge.

Började också snacka med en svinrolig tjej och hennes kompis i kön till ölen (haha) och de hade två kompisar som blev helt bäng och ville highfiva och lowfiva hela tiden. Det var kul ungefär elva gånger, sen blev jag less på det också. Men tjejen var grymt. Jag inledde som alltid när jag ser en snygg tjej med "tja, vad snygg du är" och det funkar alltid. Om jag var en kille skulle jag knulla brudar hela dagarna. Fast jag skulle nog inte vilja efter att jag hade testat ett par gånger. Jag blir så jävla less.

Sen träffade jag en gammal bodensare som har gjort både det ena och det andra. Bland annat visat kuken i en skoterstuga någonstans ute i Bodens ödemark, efter att jag sa åt honom att göra det för vi (värsta gänget) hade rätt tråkigt den gången och spriten var slut. Han gjorde det tyvärr och den var helt lila. Jag fattade ingenting men tyckte att det var rätt roligt när jag insåg att det inte var ett skämt. Hur som helst, jag träffade honom och han hade fått värsta basrösten.

Sen blev vi bjudna på efterfest och det var ju kul, tyckte jag som hade passerat vett och redlighet för länge sedan. Jag till Grizzlan: "VARFÖR INTE!? LILLA ESSINGEN ÄR JU ASNÄRA. KOM IGEEEEEEN!" Grizzlan hade som tur var förnuft nog att säga emot mig trots att jag antagligen var helt oemotståndlig vid den tiden (asfullt asvingligt as).

Sen gick jag upp halv nio på torsdagen och var helt bakisskakig hela dagen. Jag blir så stolt över mig själv.

Idag ska jag skicka in ansökningar till två distanskurser i skrivande. Jag känner mig helt nollställt. Riga is the shit, ändå försvinner han hela tiden.

Jag ficke tt brev md postn imorse, det var kul. Karavans nya EP, två zooklubbor och ett paket egyptiska cigaretter. Djoko is the shit.

På lördag sticker jag till Uppsala och ska hänga mer Pellegrisen från Jockohama, Arvid i brynjan och min älskling West with tha bang, tjejen med de lockigaste håret öster om Eden.

Tjolavips.

/ruben.

5 Comments:

  • At 2:56 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    Jag gissar på hasch. Det hemliga alltså.

     
  • At 3:06 em, Blogger padam padam said…

    nej, tyvärr. En ledtråd: det vi gjorde får man tydligen göra helt ohämmat hemma hos dig!
    /j

     
  • At 3:32 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    Jaha. Ni skar er själva!

     
  • At 3:38 em, Anonymous Anonym said…

    NEJ NU BERÄTTAR DU VAD DET VAR DIN LILLA JÄVEL! NI HÄLLDE SAGG I MIN SÄNG SAY WHAT?
    /BRILL

     
  • At 3:47 em, Blogger padam padam said…

    ehm, det får man nog göra ohämmat hemma hos oss också... nej, det gjorde vi inte. Och brill, vart skulle vi fått saggen ifrån? Varken jag eller Andy producerar sagg, men det vore coolt om vi gjorde. Då jävlar skulle jag hälla det i våra sängar non stop!
    /jess

     

Skicka en kommentar

<< Home