Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

torsdag, april 27, 2006

bakfylla på biblioteket

Igår var jag och Andy på Baba Sonic för första gången på länge. Förr så bodde vi ju i princip på Baba. Vi kom rätt sent och kastade oss in på dansgolvet. Vi dansade. Vi pussades. Vi blev fulla. Jag försökte gå ner i brygga och inbillade mig att det var stiligt. Vi drack mer öl. Vi försökte värja oss från det desperata raggandet på alla håll och kanter. Vart vi än vände oss stod en man med ett bredd fylleleende och ett rörligt höftparti. Men vi var inte mottagliga för sådant. Natten var bara min och Andys. Vi blev bjudna på efterfest men trots fyllan och villan så insåg jag sansat att jag skulle upp till biblioteket dagen efter. Imponerande. Så vi tog en taxi hem och Andy bondade med chauffören medan jag satt i baksätet som en berusad liten outcast. Ibland försökte jag bryta mig in i samtalet men till min förfäran var jag ovanligt oartikulerad, så jag höll tyst.

Gjorde dummaste grejen som jag får skamrysningar när jag tänker på. En kille dansade absurt nära mig och typ hoppade in i mig hela tiden, så tillslut lackade jag och nöp honom ashårt i armen. Så får man ju inte göra, hur gammal är jag egentligen, 21 eller 3? Han blev sur och nöp tillbaks. Sedan försökte han ragga. Wtf?!

Idag är jag bakfull och darrig och ser ut som satan, om satan har rödsprängda ögon och lätt grönaktig hudton dvs. Tur att jag inte behövde göra något intellektuellt ansträngande idag utan bara gå igenom en hög SVD från i mars.

Har inte pratat med mitt ex på över en vecka. Det har aldrig hänt förut. Fan vad sjukt det känns. Jag undrar vad han gör och hur han mår, ändå kommer jag mig aldrig för att plocka upp telefonen och ringa. Underligt.

/jess

2 Comments:

  • At 4:16 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    "Intelektuellt". Stavningskontrollanten protesterar. Kan låta det passera om du skyller på bakfylla.

    Även Andrea var lite oskarp idag, påstod hon i alla fall. Jag märkte inget utöver hennes fablesse för snuskiga tolkningar av oskyldiga ord. Är det ett vanligt symptom hos henne dagen efter?

     
  • At 10:46 fm, Blogger padam padam said…

    haha, jag hade en grym bakfylla... pinsamt att svava fel på just det.

    Dagen efter? Det är ett vanligt symptom hos Andy JÄMT. Ibland blir jag riktigt imponerad och smått avundsjuk över hennes snuskifieringsförmåga.
    /j

     

Skicka en kommentar

<< Home