Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

torsdag, april 20, 2006

jag är inte så jävla rolig

Brill är tillbaka hemma hos Roggie. Det är grymt. Jag mötte henne med en jättekram i trapphuset. Faktumet att jag återigen är installerad på luftmadrassen i vardagsrummet gör heller ingenting. Den är fin faktiskt, jag känner mig hemma.

Det är kaos. Jag måste plantera om mina växter, annars kommer de att ta över lägenheten. Mamma säger att jag ska köpa växtnäringen och vattna dem, men jag vet inte om jag vågar. Det är denna näring som de lömskt väntar på. Sen kommer de bryta genom taket in till Gides lägenhet. Då kommer vi definitivt bli vräkta. Jag känner det på mig.

I helgen känner jag på mig att det kommer hända något oväntat. Jag undrar vad.

Jag har ingenting att skriva, egentligen. Jag skriver bara för att Goesta har hotat med att inte bjuda på mer vin ominte den här bloggen är aktiv. Faktumet att han inte tog med den treliters baginbox som han lovat mig idag på textsamtalet, gör mig mycket orolig. Därför kära bloggers-in-law, skriv!

Förövrigt, jag fick ett mejl från en kompis som jag aldrig har träffat men mejlat med i tre år ungefär. Han skulle tydligen vara i stockholm igår. Han ville ses. Jag blev asnervös och föreställde mig hur jobbigt det skulle vara om vi inte kunde prata med varandra ordentligt. Om det skulle bli stelt och trist. Jag ignorerade därför mejlet. Är jag ett svin?

Förövrigt två, en annan kompis som bor i Finland, messade mig igår och skrev att han var i Moskva (på dålig engelska). Han ville också ses och dricka öl sa han. Jag tyckte att det lät askul md Djoko sa att han bara vill knulla? Jag är så less på sånt. Handlar allting om köttsliga nöjen? Var det verkligen jag som igår sa till Jesper (som pratade om hur SKÖNT det skulle vara att gifta sig) att: det är väl kul i några år sen börjar röven klia och man måste ut och lufta den. Vad menade jag egentligen? Vad är det för fel på mig? Röven? Liksom, va?

Gud, glöm det jag precis skrev. Jag borde gå hem och be eller nåt, kanske är det inne att bli religiös.

/ruben (vinsugen)

4 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home