Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

lördag, april 15, 2006

back in town

Idag & igår har jag jobbat. Jag har jävligt ont i fötterna. Mamma säger att jag måste köpa dyra arbetsskor så att jag orkar tå en hel dag men jag vägrar och hävdar att jag lever efter mottot: "Det som inte dödar, härdar".

Idag har jag jobbat i åtta timmar. Jag har sålt mjukisdjursälgar till amerikaner, jag har växlat pengar åt spanjorer, jag har sålt dalahästar till japaner. Jag har sett en kvinna som jag först misstog för att vara Jan Guillou (ja, jag stavade säkert fel nu). Jag har till och med ramlat in i skyltfönstret. Jag fick inga applåder.

Nu är jag hemma hos Jespers (Grizzlans nya smeknamn) föräldrar och har ätit tacos. Jag fick ett påskägg. Fullt med godis. Jag är överväldigad. Jag är så överväldigad att jag inte ska gå ut ikväll.


Grizzlan ska tydligen hem till Jon och dippa: Vi hade så smått bestämt att vi skulle gå ut, och jag hade i princip bestämt mig för att säga att jag inte orkade.

Jess: Ska vi gå ut ikväll?
Andy: Njaa... jag är lite trött men.. (avbrutet)
Jess: OKEJ BRA FÖR JAG SKA TILL JON!!!

Jag ska tröstäta påskägg.

(Om Jesper nu hade velat gå ut hade jag ändå sagt nej eftersom jag är så damn trött, men HON kan ju inte säga nej först?!)

Hur som helst. Hemresan gick bra. Jag satt bredvid ett jättesött par från Frankrike och tjuvlyssnade på deras franska. Jag såg det som en lektion. Jag somnade rätt tidigt, det var soft. Dock så vaknade jag när tåget kom till Bollnäs för då klev det på en kvinna som började vråla till de två franskorna (hahaha) att de satt på hennes och hennes sons platser. Jävla kärring. Sen sov jag inte mer.

Direkt när jag närmade mig Stockholms terminal kände jag allt missmod över att återvända till STORSTAN rinna av mig, och jag tände glatt en cigg.

Resten av tiden sen jag sist skrev har jag tillbringat 1. På jobbet 2. Med Lillgöran 3. Framför TVn 4. Utanför porten, rökandes

Jag saknar Brillan. LOVELOVELOVE TO BRILLAN IF YOU EVER READ THIS IN YOUR MOUNTAIN WHERE YOU ARE öh

Hon har tydligen fått en spelning på Mango? Det är grymt.

Idag har jag bestämt mig för att jag ska extraknäcka som gatumusikant i sommar, det skulle vara sjukt roligt även om jag inte får några pengar. Nu när jag har Lillgöran, är allt möjligt. Jag kanske till och med kan tvinga Brill att spela lite klarre (klarinett) och så kan vi sjunga duetter om ond, bråd död! WOHO!

På jobbet:

1. Stöter vi på Pressbyråkillen, som kommer in och vill växla tjugor till femtioöringar ibland

2. Pratar vi om gamla rockklassiker & tillhörande band (rockballadkanalen på radion går het, eftersom en av de som jag jobbar med tydligen är helt bäng på det?!)

3. Försöker jag kommunicera med alla möjliga nationaliteter, allt från japaner till polacker till amerikanare till italienare till litauer osv osv.

Nu ska jag bli bjuden på glass! WOHEJ!

p.s. Om det är någon som vill bjuda på vin eller något sånt så är det bara att höra av sig, Grizzlan dumpade mig ju som sagt för den där jäveln med dippen)

/ruben aka ando aka andy aka ruby aka andrea

2 Comments:

  • At 3:40 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    Jag vill alltid bjuda på vin Andrea. När som helst. Kan ta med en bag in box på textsamtalet som du kan dricka ur innan dagen är slut. Blir det bra?

     
  • At 11:31 fm, Anonymous Anonym said…

    jaaa! då kommer jag alldeles säkert lovorda din text! /ruben

     

Skicka en kommentar

<< Home