Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

tisdag, maj 02, 2006

inte så pepp som man skulle kunna tro om man såg mig i fredags

Naturligtvis missade jag nästan tåget. Kom till cityterminalen tio i tolv och tåget gick tio över. Jag rusade genom halva stan för att hitta ett ATGombud, var tvungen att ta ut pengar, aslång kö, nybörjare bakom kassan, rusade tillbaka. Hann dock med tåget, men eftersom jag var så bakfull efter att ha varit på Mango i fredags så var jag lika svettig som någon som är jävligt svettig.

Mango i fredags var helt underbart. Jag ser fortfarande mig själv stå på knäna mitt på dansgolvet och spela luftgitarr till den där Europelåten, och alla omkring försökte vara lika grym som mig men jag vann överlägset.

Uppsala var ett kalas. Valborgs inleddes på en filt bland ungefär femtusen andra filtar som liksom min filt befolkades av ungdomar som drack öl och lådvin. Grymt. Jag ramlade runt i gräset. Jag tänkte på Roskilde förra året. Jag brottades. Jag drack ohyggligt mycket vin och cider. Sen hamnade vi på en fest som vi i princip var på den resterande tiden av min sextontimmarsfylla. Jag slår mig själv med häpnad.

Igår hängde jag och Brill på stan och gick efter demonstrationståg och sen åkte vi till Alvik och jag bildäckade på soffan framför "Outsiders". Grymt.

Nu är jag i skolan och jag är deprimerad. Jag vet inte om det är bakfyllan. Jag vet inte om det är faktumet att jag jobbar på fredag. Jag vet inte om det är för att jag känner mig ensam och vill starta en sekt där alla röker braj och talar om jordens undergång. Jag vet inte om det är för att jag känner mig värdelös och har tappat all motivation för skolan, jobbet, livet. Eller så kanske jag tänker bli kär snart. Det var länge sen. Det är joförsig jävligt jobbigt att vara kär, men jag behöver något som engagerar mig. Jag är less på kvart-i-tre-raggare. Jag är less på att stressa, men behöver fylla mitt liv med aktiviteter. Två plantor hade dött när jag kom tillbaka. Jag hoppas att det var för att de saknade mig så mycket

En enorm svan har förövrigt attackerat Brill. Hon har bildbevis.

Och nu ska vi skriva ett synopsis till ett filmmanus. Jag är inte pepp. Jag vill bara tänka på aliens med tentakler som invaderar grannplaneten. Ino är inte pepp på det.

Jag är jävligt deppig just nu. Det måste gå över. Jag hoppas att det gör det innan lunchen tar slut.

/ruben

5 Comments:

  • At 2:19 em, Anonymous Anonym said…

    ÄLSKLING! tänk på mig, jess, plantor och små svanar när det känns så där! vi älskar dig alla, så mycket att vi dör lite grann när du är borta. förutom svanen då kanske. men den är ändå ingen större förlust.

    jag har just haft en föreläsning där de "bevisat" att om man tar ett tjugoårigt tvillingpar och låter en av dem åka i ljusets hastighet och den andra inte, så kommer den med hög hastighet att bara vara 45 år när den andra är 70, för att tiden är relativ i förhållande till hastigheten. DET ÄR JU HELT SANSLÖST. även sträckor förhåller sig till hastighet. det är som en magisk gräns vid 87% av ljushastigheten, det är då saker börjar bli galna. tunnlar blir kortare och tåg blir längre, beroende på ifall betraktaren står på tåget eller på marken. inte för att jag vet riktigt hur det skulle kunna pigga upp dig, men i lördags så hängde jag lite med ett tvillingpar, och tanken på den ena av dem i en rymdfärja och den andra på jorden gjorde iallafall mig ganska road.
    /brillthepill

     
  • At 2:25 em, Anonymous Anonym said…

    åh herregud nu fick jag feber /ruben

     
  • At 2:34 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    Europe-låt? Luftgitarr? Jag måste missat det roligaste på hela kvällen.

     
  • At 7:25 em, Anonymous Anonym said…

    ATG-ombud... Biljetterna hämtar man väl i de där automaterna på stationen? Det tar typ 30 sek.

     
  • At 1:12 em, Blogger padam padam said…

    till dorisduden: jag kan tala om för dig att jag ska tala om för dig att så är det inte alls! /ru

     

Skicka en kommentar

<< Home