Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

onsdag, juli 12, 2006

sen sist

Det är mycket skumt folk ute och vandrar these days, gott folk. Bland annat kom det in en underlig man på jobbet igår som ville köpa hundratals t-shirts för att sälja dem på en båt i Afrika (?). Han började prata om kemin mellan män och kvinnor och han frågade hur många barn jag ville ha. Sen sa han att jag skulle välja en "drömprins" som var mörkhyad eftersom det är bra att blanda för att barnen ska bli så vackra som möjligt. (Han var mörk). Sen ville han veta när jag jobbar nästa gång. Jag ljög och sa att jag inte visste. Han sa att han skulle kolla upp det eftersom han ville bjuda mig på "fransk svartvit film".

Det är min hemliga dröm att någon ska vilja se fransk svartvit film med mig. Synd bara att det var han som frågade. Jag blev lite skraj. Sen ringde mamma och jag min idiot berättade om mannen. Mamma blev orolig och började prata vilt om alla psykopn som jag skulle passa mig för i storstaden. Jag var måttligt road. Sen dissade mamma mig eftersom "Allsång på Skansen" började. Så mycketför den oron.

Igår hade jag nattpicknick på en äng. Jag slutade jobbet klockan tio, var i Alvik kvart i elva och hann på 35 minuter:

1. handla
2. duscha
3. förvandla mig från arbetare till picknickbabe
4. göra picknickmaten
5. packa väskan

Vi var båda snygga, han i slips och jag i kortkort. Han gav mig en egenplockad bukett och jag hade med mig bubbel. Faktiskt otroligt fin bukett. Jag får sällan blommor av pojkar så jag visste inte hur jag skulle bete mig. Men jag blev väldigt glad. Sen tände vi ljusen som jag hade med eftersom det var mitt i natten och vi åt vindruvor. Jättefint.

Sen när jag gick till tunnelbanan hittade jag en massa sedlar utspridda på marken. Jag tänkte först att jag drömde (jag brukar drömma att jag hittar stora summor med pengar), sen tänkte jag att det antagligen var någon fucker som försökte lura mig. Jag plockade i alla fall upp sedlarna. Det var utländska pengar. Olika sorters dollar bland annat. Eftersom jag jobbar med att växla pengar såg jag direkt att det inte var tal om leksakspengar. På fredag ska jag kolla om de är äkta. Helt sjukt faktiskt.

/lou

3 Comments:

  • At 9:13 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    Åh, blommor. Han är för söt den där picknickpojken. Jag ska berömma honom.

     
  • At 10:14 fm, Anonymous Anonym said…

    aw! det låter hemskt sött det där ^_^

     
  • At 8:07 fm, Anonymous Anonym said…

    Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
    »

     

Skicka en kommentar

<< Home