Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

lördag, november 25, 2006

igår natt då

Muuuååååh vad bakfull jag är. Damn. Igår var bra. Först på bio med vän, vi såg "the perverts guide to cinema" den var stört intressant, nej den handlade inte bara om sex, det var snarare filmanalys ur ett psykoanalytiskt perspektiv. Det var en film om filmer så att säga. Den touchade vid sånt jag pluggat lite, du vet konstruerandet av verkligheter, the male gaze yada yada jag gillar sånt. Och sen var det ju sexet, det gillar jag ju också. Och han den rumänska forskaren som gjort och medverkade i filmen var helt galen och störtskön. In alles, se den om du får chansen, gör det.

Åkte hem, på tunnelbanan möter jag Ewo som är på väg hem till oss. Jag gör den här grejen när jag möter folk som jag gillar, jag hoppar lite och det har hänt att jag till och med klappar i händerna en aning. Så jag hoppar och vi går hem till oss, till roggies residence. I köket sitter Ina och Andy och klyver vinet med gott humör. De hade redan jobbat upp en duktig promillehalt, jag är spiknykter och vrålhungrig. Dedikerad till vinhävandes ädla konst som jag är så lyckas jag naturligtvis komma upp i nivå rätt snabbt. På tunnelbanan mot medis slår sig Andrea i slang med en redigt apfull man som såg ut att bli redigt apfull rätt ofta. Jag gillar det där med Andrea, att hon liksom välkomnar alla. Jag skulle aldrig börja prata med en fullgubbe på tunnelbanan, om han pratade med mig skulle jag vara avmätt artig och demonstativt börja läsa en metro. Vi går till Snottys. Jag visste inte hur kvällen skulle utveckla sig och var rätt nervig, faktiskt. Men där var en massa folk som jag inte sett på en månad eller så och det blev mycket hoppande och klappande från min sida. Efter ett tag så hänger jag mellan två grabbar och deklamerar glatt "jag har schaknat er, alltså, fan vad kul att se er SHKÅL!". Bartendern var snäll och gav mig vin för halva priset. Och jo, hon är stört snygg bartendern, för henne skulle jag kunna spela för det andra laget ett tag. Sedan skulle vi bege oss till Marie Laveau. Jag grabbar tag i två fulla pojkar, tar resolut armkrok med dem och släpar iväg med dem längs skånegatan. Mot Mariatorget! Pojkarna i fråga var visare än jag brukar vara i det där tillståndet och förklarar att de tittat lite för djupt i ölen. Till slut så tjöt jag efter taxi och jag, Ewo, Andy och Sebastian rullar iväg mot det äventyr som skulle vara Marie Laveau.

Men när vi ska in där är dörrvakten stenhård. "Det är 23 här tjejer" säger han och jag försöker hinta med ett komigenurå och ett leende som är menat att vara lite flirtigt men mest är packat. Men nähä. Röv. Ewo och jag ser Tivoli hägra på andra sidan gatan. I våra fulla hjärnor tycks ett besök på Tivoli vara en snilleblixt av guds nåde. Andrea vägrar. Jag drar henne i armen och försöker med milt våld tvinga in henne. Hon känner sig inte det minsta lockad av hårdrocksklubb utan åker hem. Kvar står jag och Ewo, handfallna. Vi tittar lite på varandra, vi ser efter Andrea och till sist ser vi på Tivolis entre. Ska vi eller? Ja, jo, klart vi ska. 75 kr i inträde, ganska tomt där inne och en massa headbangarhår som hänger i hörnen. Bartendern tar emot mig som sin förlorade son (dotter då) och ger gratis vin som alltid. Herrejävlagud vad mycket jag vart på Tivoli i mina dar. En snubbe som tydligen jobbar på teknikmagasinet stalkar oss. Han avslöjar årets påhittade pryl och sedan tjatar han om att vi inte borde vara där, vi ser ut som om vi borde vara på riiiche eller så. Han är tråkig. Vi går. Tunnelbanan kommer om tolv minuter och vad gör jag om tunnelbanan dröjer mer än en minut när jag är plakat? TAXI!!! Hemma dricker vi te och dissar bloggar, sedan får jag Ewo i säng med mig och det var det. Ikväll vet jag inte. Ut? Ja ut. Följ med mig ut!

/j

1 Comments:

  • At 5:01 em, Anonymous Anonym said…

    haha, herregud vad vvåra bloggar är synkade! oh i like it.

     

Skicka en kommentar

<< Home