Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

fredag, november 24, 2006

störigt

Värsta dramat på universitetet. Alla är femtio plus utom jag och två till. De slåss om mig. I torsdags följde båda efter mig ut när jag skulle ta en cigg. (Behöver jag tillägga att den ena sätter sig bredvid mig och den andra bakom mig i föreläsningssalen?) Den ene vågade sig fram. Den andre stod några meter ifrån och sneglade.

- Öööööh..... får man en cigg eller?
- Jaja.
- ÅH, lyxcigg. Lucky Strike!
- Ja.

En stunds tystnad. Jag får dåligt samvete.

- Jaha. Gillar du kursen eller?
- Öööööhh.... jaaa. Jag läser ryska också! D-kursen!
- Jaha.
Vad gör du då!?
- Jag pluggar på en folkis.
- Vad pluggar du där?
- Jag skriver.
- Vaddå?
- Ett projekt typ.
- VADÅååååååååååååååååååååååååååååååå?
- Ja men typ.
- Vaddå typ en artikel eller?
- Näää.
- Men vaddå vad handlar det om typ?
- Jag hatar att försöka förklara det.
- Vad är det för genre?
(Jag går in, han följer efter, den andra killen också)
- Men typ relationssurrealism. (jag börjar fnittra)
- AHAAAAAAAAAA låter JÄTTEINTRESSANT!!!!
- Mmm.

Igår såg jag Marie Antoinette. Jag vill också ha 1700-talstupering.

Jag önskar att jag var bättre på att säga nej. Det kommer bli en jävla härva ikväll. Men Ina kommer hit, och kanske Ewonne. Det är kalas.

/a

3 Comments:

  • At 8:38 fm, Blogger Konsultpappan (K-dude) said…

    Var filmen bra? Jag hinner inte se så många nu, måste screena pärlorna.

     
  • At 11:27 fm, Blogger padam padam said…

    Den var helt okej. Eftersom jag blir knäsvag av 1700-talets rokoko så är det halva grejen för mig. Den spelades ju in på versailles och allt. Dock tycker jag att de hastade iväg på slutet. Det var synd. Men det finns en rolig scen med en häst! /a

     
  • At 1:08 em, Anonymous Anonym said…

    på vilken skola pluggar du?

     

Skicka en kommentar

<< Home