Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

lördag, april 08, 2006

sånt som Grizzlan avskyr

Igår lånade jag mammas honda och körde till Djoko i Gammelstad. Jag gav honom en något försenad födelsedagspresent, en LP med Bell Orchestre som dessutom är signerad. Han blev glad. Sen åkte vi in till Luleå och jag försökte tvinga honom att köpa nya byxor, det stackars flarnet. Det fungerade inte, så istället köpte jag fyra saker.

1. En rosa freesbee till Mille (jag gör allt för att bryta könsrollerna höhö)
2. En Bamse pysselbok till Mille
3. Något slags målarset där man skulle måla sina egna plastdjur, också till Mille
4. Boken "Låt den rätte komma in", till syrran.

Både Mill & syster har nämligen också fyllt år. Jag har varit så fattig att jag inte har haft råd tidigare att köpa presenter till dem. Men nu!

Sen blev jag och Djokan hungriga så vi åkte till världens bästa pizzeria och köpte pizza. Det var jävligt gott, som sagt aslänge sen jag åt pizza eller flottig mat över huvudtaget. Dels för att det är dyrt, och om jag ska köpa mat ute blir det i princip alltid sushi effersom det är överlägset godast. Hemma hos Roggie är det inte heller tal om något flottigt, och det är jävligt bra eftersom jag inte gillar det så speciellt mycket. Men i alla fall.

Sen for jag och Djoko och bowlade. Bowlinghallen ligger i princip vägg i vägg med Pontushallen där Plannja spelade finalmatch mot Solna. Kanske var det eftersom basen från matchen hördes igenom väggarna som jag var så otroligt dålig. Jag tror aldrig att jag har varit så dålig någonsin i bowling förut. Jävla skit. Dessutom är jag så otroligt klen i handlederna, jag orkar knappt spela mer än två serier, sen känns det som att handlederna ska gå av. Mesigt. Inte alls min image.

Efter bowlingen körde vi tillbaka till Djoko, försökte se en bra film men kunde inte slita oss från Die Hard 3. Också pinsamt. Sen drog jag till Boden och hälsade på min syrra & Magnus. Vi såg en annan höjdarrulle, nämligen "Rovdjuret". Otroligt bra. Dock var Shmi otroligt söt (deras kattunge).

Idag känner jag mig bakisförkyld, men eftersom jag inte drack någonting igår så antar jag att jag bara är förkyld.

(Plannja vann SM guld igår för sjätte gången btw)

Det konstigaste med Boden är helt klart Martin, jag vet inte vad jag ska tänka. Pratar med honom just nu. Helt sjukt.

/ruben

1 Comments:

  • At 10:49 fm, Blogger padam padam said…

    lägg av, jag avskyr inte alls, jag vill ju veta vad du har för dig där uppe i norr

    /jess

     

Skicka en kommentar

<< Home