Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

söndag, april 09, 2006

bodenrapport

Igår tumlade jag ut i Bodens heta uteliv. Efter några trefemmor och lite old school homeburn (hb) bestämde nämligen jag, Eva & Jonas att vi skulle "ta en öl" (något som jag lärt mig vid ett tidigare tillfälle och berättat om i den här bloggen men eftersom jag inte vet hur jag ska göra för att länka till det stället så får ni leta själva!). Kvällen började med att Jonas spöade mig & Eva i "När & Fjärran" (ett sällskapsspel), att Eva visade bilder på tusen asfula hundar, att vi rökte på henne sbalkong och så vidare.

Jag fattar hur som helst ingenting av Bodens uteliv längre. Förut var stället som alla hängde på Tiffany's Corner, nu var det inte en käft där. Det roligaste med det var att värsta kändisen DJ QUTE, som har dj:at på bl.a. Spy Bar och Sean PauL Afterparty, var där och det har aldrig varit mindre folk. HAHAHA rätt åt den töntiga Stureplansbratinnan! Jag avr mest upptagen av att titta på när EVa spelade bort pengar och sen drog vi till Frasses och jag kunde äntligen bocka av ännu en grej på min to-do-list-in-Boden, nämligen att äta en Vegoburgare. Den var god. Jag blev asmätt. Sen ringde jag min äldsta syster som hämtade mig på Åhlénsparkeringen där alla raggarna samlas på sommarnätterna. HÄRLIGT!

Idag har jag upptäckt det fatastiska i att hitta gamla noter som jag inte har spelat sen åttan, nian någonting. Det var grymt. Jag har inte spelat gitarr ordentligt sen nian kanske, och jag mindes mycket mer än jag trodde. Eller rättare sagt, fingrarna mindes greppen men inte ögonen. Jag fattade inte så mycket av noterna, men händerna visste hur de skulle böjas så att säga. Jag rokade till och med stämma gitarren, det betyder att jag känner mig engagerad.

Efter ett tag blev jag less, så jag förflyttade mig en trappa ner till pianot istället och underhöll mamma med min skönsång i typ två timmar.

Min säng är helt sjukt skön och bred och underbar. Jag trodde inte att jag brydde mig om sånt, men efter att ha sovit på en luftmadrass i ett halvår så kanske man börjar uppskatta sovkvalitén mer? Det är i alla fall värsta lyxen att somna nowadays. Snart är jag dock tillbaka på luftmadrassen hemma hos Roggie!

Imorgon ska jag gå en second hand tour i Boden Town, det blr grymt. Nu ska jag kolla om det finns tågbiljetter tillbaka till stockholm, jag längtar redan efter 14 timmars sittplats. WOHO!!!

/ruben