Roggie's girls

Oh, intellectually we believe in having a good heart, a chirpy penis, a lively intelligence, and the courage to say ”shit” in front of a lady.

måndag, juni 19, 2006

tjejsnack

Det finns inte så mycket att säga, eller skriva nu. Det lunkar på liksom. Inget nytt under solen, eller jo naturligtvis, men inget som bör komma på rosa pränt. Annars som alltid. Är i skolan, den är tom, var är alla andra som reviderar, är det bara jag? Kvavt inne, kvavt ute, jag tycker om det. Andy min kära medbloggare vill åka till Grekland. Det vill jag med men jag jobbar och har inte råd riktigt. Fast vi kanske gör det ändå.

Jag älskar att göra superbrudiga saker med tjejkompisar, det är så avslappnande, det får mig att känna mig som om jag är med i Clueless. Som igår hos Gabi. Vi gör tonfisksallad, lagar middag och pratar länge. Om relationer, om kärlek sex skvaller gamla vänner. Hon visar sina nya kläder som hon köpt i London, jag provar en av hennes bikinis. Vi säger till varandra att vi är heta, snygga och smala. Sedan läser vi Cosmopolitan och Glamour (engelska utgåvan, engelska tjejtidningar är mycket roligare, mycket snaskigare, mycket snuskigare). Jag tror inte på horoskop, inte alls, men jag älskar att läsa dem högt. I slutet av juni står mars i mitt tecken, det innebär ett uppsving i kärlekslivet för den annars så rationella och sansade stenbocken. Om det är något som jag inte är så är det rationell och sansad. Eller ok, Birtha säger att hon tänker på mig som sansad, men jag är inte så kylig som jag vill vara. En gång stämde ett horoskop, det var såhär "Du bli bjuden på fest i helgen, och varför inte?". Jag blir alltid bjuden på fest i helgen och jag tänker alltid "varför inte?". Det är mitt måtto.

Apropå att vara ung, hittade den här bilden på min upl, det är det äldsta internetbild jag har. Jag är 16 och har precis börjat gymnasiet och här står jag och posar med magen bar:


/jess

5 Comments:

  • At 2:06 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    Söt redan då. Men var är Buffaloskorna?

     
  • At 7:21 em, Blogger padam padam said…

    nämen, dom klev jag ju ner från redan i högstadiet. Om jag hade börjat Danderyd med buffalos hade de slagit ihjäl mig med lacrosse-racketen!

    /j

     
  • At 1:18 em, Anonymous Anonym said…

    men herregud vad det verkar som att ni hade det tråkigt hos gabby. usch! men jag är väl snart där antar jag. jag hade faktiskt en diskussion med brillan igår om vilken nagelfilningsmetod som är bäst i test. jag kör sågen. /lou

     
  • At 1:19 em, Anonymous Anonym said…

    den där bilden är förövrigt så jävla babylolitaporrig som något kan bli!!! you dirty beaver! /lou

     
  • At 5:50 em, Anonymous Anonym said…

    nej! man måste fila åt ett håll, annars delar nagelskikten på sig och de blir mycket svagare. Sådant är Mycket Viktigt Att Veta. MVAV så att säga.

    Nabokov in my heart 4-EVAH.

    /j

     

Skicka en kommentar

<< Home